09100782312 فروشگاه ایران ناتریشن

09100782312 فروشگاه ایران ناتریشن

مشاوره زیر نظر قهرمان فیتنس و بادیکلاسیک جهان و آسیا
09100782312 فروشگاه ایران ناتریشن

09100782312 فروشگاه ایران ناتریشن

مشاوره زیر نظر قهرمان فیتنس و بادیکلاسیک جهان و آسیا

عوارض طولانی مدت آنابولیک

استروئید چیست؟ برای این کلمه معانی مختلفی وجود دارد؛  استروئید، یک ماده شیمیایی ، ازجنس هورمون است که بدن شما آن را برای سلامتی شما میسازد. این ماده به ارگانها ، بافتها و سلولها برای انجام کارشان کمک میکند. برای اینکه رشد کنید و یا حتی بچه دارشوید، احتیاج به یک تعادل سالم دراین هورمون دارید. استروئید میتواند ساخته شده توسط انسان نیز باشد.

دو نوع اصلی استروئید

    کورتیکوستروئید
    استروئید آنابولیک آندروژنی و یا به اختصار ” آنابولیک”

1- کورتیکوستروئید چیست؟

درواقع، کورتیکوستروئید با التهاب دربدن شما، به سرعت مبارزه میکند. این ساخته دست انسان درآزمایشگاه، شبیه هورمون کورتیزول کارمیکند (کورتیزول توسط غدد آدرنال ترشح میشود). کورتیزول سیستم ایمنی شما را دربرابر موادی که باعث التهاب دربدن میشود، حفظ میکند. قرصهای کورتیکوستروئید مثل  پردنیسون، مشابه همین کاررا انجام می دهد. این دارو دستگاه ایمنی بدن شما را از مرحله تحریک التهاب ، دورکرده و یا روند آن را کندتر میکند.
2- درمان کورتیکوستروئید

کورتیکوستروئید، کمک به درمان شرایطی میکند که باعث سوزش و ورم میشود؛ همچنین نشانه های زیر را بهتر میکند:

    آرتریت روماتوئید
     بیماری انسداد مزمن ریوی
     لوپوس و دیگر اختلالات سیستم خودایمنی
    بیماری ام اس
     بثورات و شرایط جلدی مثل اگزما

همچنین پزشک شما ممکن است آن را برای یک دوره کوتاه و برای درمان واکنش های آلرژیک شما تجویز کند.

3- مصرف کورتیکوستروئید

اشکال مختلفی از این دارو وجود دارد. بستگی دارد که که چرا شما باید آن را استفاده کنید و یا اینکه کدام قسمت از بدن شما باید تحت تاثیر کورتیکوستروئید باشد. داروی مصرفی شما ممکن است به اشکال زیر باشد:

    قرص و یا شربت
     استنشاقی
     اسپری بینی
    تزریق
     کرم جلدی و یا لوله های نازکی که به داخل ورید می روند.

4- عوارض جانبی کورتیکوستروئید

این عوارض بستگی به این دارد که شما چقدر و در چه مدتی از دارو استفاده کرده اید؛ درصورت مصرف کوتاه مدت ممکن است عوارضی مثل صورت پف دار، حالت تهوع ، نوسانات خلقی و مشکلات خواب را کسب کنید. همچنین ممکن است نازکی پوست ، جوش صورت ، رشد مو درجاهای غیرمعمول بدن و نوساناتی در میزان قند خون و یا فشارخون را تجربه کنید.

دلیل آن نیز این است که کورتیکوستروئید ها باعث پایین آمدن سیستم ایمنی شما میشوند. مصرف آنها باعث میشود تا شبیه به زمانی که دچار عفونت میشوید، همان عوارض را تجربه کنید.

5- اثرات کورتیکوستروئید

مصرف مقادیر زیاد کورتیکوستروئید برای درمان طولانی تر، باعث عوارض جدی زیادی میشود. چنانچه بیشتر از 3 ماه از مصرف بگذرد، میتواند باعث شکستن استخوانها به سادگی شود( پوکی استخوان). دربچه هایی که آن را برای یک دوره طولانی مصرف میکنند، این مصرف باعث کندی رشد درآنها میشود. ازطرف دیگر عوارض جانبی مصرف طولانی مدت آن میتواند شامل ضعف عضلات ، مشکلات چشمی مثل آب مروارید. ریسک بالا برای ابتلا به دیابت نیز باشد.
6- موارد استفاده آنابولیک چیست؟

درواقع آنابولیک، تستوسترون ساخته دست بشر است؛ یک هورمون جنسی مردانه که به ساخت عضلات بزرگتر کمک میکند. شما میتوانید آن را ازطریق خوراکی و یا تزریق به عضله دریافت کنید. یک پزشک ، درصورت تشخیص برای عدم دریافت کافی از تستوسترون، میتواند قانونا آن را تجویز کند؛ بطور مثال برای پسربچه هایی که دچار بلوغ دیررس هستند.

همچنین پزشکان آن را برای مردانی که دارای تستوسترون پایین هستند، ونیز افرادی که توده عضلانی خودرا دراثر ابتلا به سرطان ، ایدز و دیگرشرایط مرتبط با سلامتی ازدست داده اند، تجویز میکند.

7- سوء استفاده از آنابولیک

همین مسئله کارآیی و افزایش قدرت عضلانی، کافیست تا افرادی را برای سوء استفاده گسترده ازآن وسوسه کند. معتادان به شدت تمایل به مصرف دوزبالای آن دارند.
8- عوارض آنابولیک

این استروئید میتواند باعث جوشهای بد و احتباس مایعات در بدن شود. استفاده طولانی مدت آن میتواند حتی باعث قطع ترشح تستوسترون از طرف بدن شود. درمردان، این مشکل باعث کوچکی بیضه ها، تعداد کم اسپرم ، ناباروری و نیز بزرگی پستان خواهد شد. زنان دراثر مصرف طولانی دچار عوارض طاسی با الگوی مردانه، رشد غیرطبیعی مو درصورت، تاخیر یا توقف عادت ماهیانه و تغییرات صدا به سمت مردانگی خواهند شد.

نوجوانانی که عادت به مصرف میکنند، از رشد طبیعی استخوانها و بلندی قامت، بازمیمانند. دوزبالای مصرف میتواند آنها را به یمت نوسانات خلقی شدید، عصبانیت و حتی تجاوزبکشاند.

9- عوارض طولانی مدت آنابولیک

مصرف طولانی مدت آنابولیک بخصوص همراه با دوزبالا، میتواند به کبد، کلیه ها و قلب آسیب بزند. احتباس مایعات دربدن میتواند باعث ورم قلب و ناتوانی آن شود. این داروها میتوانند باعث افزایش کلسترول بد شوند که درنتیجه باعث حملات قلبی و سکته در هرسنی خواهد شد.
10- قطع مصرف آنابولیک

به خطر انداختن جان خو و از بین بردن اینده زیبای خود؟


مشاوره افزایش و کاهش وزن 09100782312


برای مصرف استروئید ها لازم است شما از دانش علمی بالایی بر خوردار باشید. زیرا بطور معمول دارای عوارض  جبران ناپذیری میباشند حال اگر بطور خود سرانه و بدون اطلاعات کافی اقدام به مصرف آنها کنید مانند پلی میباشد که هنگام عبور از آن الوارهای آن پل را بردارید و دور بیندازید و راه برگشتی برای خود نگذاشته باشید. از این رو پیشنهاد میشه اگر قصد حرفه ای شدن ندارید به هیچ عنوان استروئید مصرف نکنید.

این قسمت:عوارض استروئیدها (جذب آب و نمک)

بسیاری از استروئیدهای آنابولیکی / اندروژنی آب و سدیم بیشتری را در بافت ها ذخیره می کنند در بعضی موارد اب ناشی از مصرف استروئید باعث می شود بدن (نواحی دست بازو صورت و سایر مناطق ) پف کرده به نظر برسد

به علاوه مشخصات  قابل روئیت عضلات را نیز کاهش می دهد ( بدون اینکه سبب افزایش حجم عضلات شود ) ورزشکاران اغلب به این عارضه جانبی توجه نمی کنند بویژه این مطلب در مورد دوره های حجم دهنده عضلات صد می کند زیرا آب اضافی که در عضلات مفاصل و بافت های همبند ذخیره می شود به افزایش قدرت فردی کمک میکند زمانی که شخص آندروژن های قوی مصرف میکند می تواند قسمت اعظم قدرت اولیه و افزایش وزنش را که طی درمان استروئیدی حاصل می شود به مسئله جذب یا عدم دفع اب نسبت دهد بطوری که گاهی اوقات وزن آب جذب شده به سطح 5/4 کیلوگرم یا حتی بیشتر می رسد

زمانی که دوره حجم دهنده عضلات را طی میکنید (با قدرت و حجم بیشتر عضلات مواجه می شوید ) شاید به مسئله جذب اب به عنوان یک عارضه جانبی ناخوشایند توجه نکنید اما این مسئله می تواند به مشکلات خطرناکی چون فشار خون بالا و اسیب دیدگی کبدی منجرشود

زمانی که اب زیادی در بدن تجمع میکند مسلما بدن تحت فشار بیشتری قرار میگیرد

بنابراین نباید این عارضه جانبی را نادیده بگیرید زمانی که مقدار استروژن موجود در بدن افزایش می یابد مسئله جذب اب پیش می اید بنابراین زمانی که از ترکیبات آروماتیزی (مثل تستسترون و ) استاده میکنید بیش از پیش با مسئله جذب اب مواجه می شوید

اگر طی دوره استروئیددرمانی متوجه شوید جذب آب به مشکل شایعی تبدیل شده است از یک انتی استروژن (نولوادکس یا پروویرون ) کمک گرفته و این مشکل را تقلیل دهید

موثرترین گزینه اسن استفاده  از انتی اروماتاز اریمیدکس استفاده کنید زیرا از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری میکند

گاهی اوقات هم ورزشکاران ترجیح میدهند از داروهای ادرار اور بهره بگیرند

زیرا به این ترتیب ظرف مدت کوتاهی از شر آب اضافی رها شده و از فیزیک بسیار خوبی برخوردار می شوند

این مسئله زمانی شایع است که خود را برای برگزاری مسابقه اماده میکنید زیرا به کمک داروی ادرار اور می توانید ذخایر اب بدن را بیشتر تحت کنترل خود قرار دهید البته ساده ترین روشی که به افراد عادی توصیه میکنیم این است که مصرف داروهای زیاد اور را قطع کنند یا به جای اینکه آنابولیک های قوی بکار ببرند آنابولیک های ضعیف تر را مصرف کنند

دوره مصرف وینسترول به تنهایی


وینسترول اغلب توسط بدن سازان در دوره کات برای حفظ عضلات استفاده میشود.در این دوره چربی‌ ها نیز کاملا سوزانده میشوند.هدف از یک دوره کات سوزاندن حداکثری چربی‌ ها و حفظ حداکثری عضلات می‌باشد.استفاده از وینسترول در دوره کات به صورت خوراکی و تزریقی نشان داده است که میتواند باعث افزایش سطح تستوسترن بدن شود.این موضوع باعث میشود تا بدن از تستوسترن بیشتری برای حفظ عضلات بدن استفاده کند.استفاده از وینسترول در دوره کات باعث افزایش حجم نخواهد شد.تاثیر گذاری وینسترول زمانی‌ بسیار مناسب خواهد بود که همراه دیگر استروئید های مؤثر مصرف شود.

دوز مصرفی وینسترول به تنهایی برای مردان و زنان

بیان این نکته مهم می‌باشد که بگوئیم که تقریبا تمام استروئید های آنابولیک باعث بروز صفات مردانه در بانوان میشوند.به این معنی‌ که استفاده از استروئید های آنابولیک میتواند باعث ایجاد صفات مردانه نظیر ‌رویش موی بدن و تغییر الگوی صدایی در زنان شود.اما تا زمانی‌ که بانوان در یک دوره زمانی‌ کوتاه و در دوز های پایین از وینسترول استفاده کنند چنین اثرات جانبی آنها را تهدید نخواهد کرد.بسیاری از‌ خانم ها مصرف وینسترول به صورت خوراکی را نسبت به حالت تزریقی ترجیح میدهند.دوز مصرفی بانوان در مقایسه با مردان کمتر می‌باشد.بانوان نباید از مصرف روزانه ۱۰ میلی‌گرم تجاوز کنند.
برای بانوان تازه‌کار یک دوره ۴ هفته‌ای‌ میتواند مناسب باشد.در طول این دوره در هفته اول باید هر دو روز یک بار وینسترول مصرف شود و بعد از آن مصرف کننده میتواند دوز مصرفی خود را روزانه تا ۱۰ میلی‌گرم افزایش دهد.وینسترول تزریقی دارای نیمه عمر ۲۴ ساعت می‌باشد و به همین دلیل آقایان ترجیح میدهند تا به صورت تزریقی از آن استفاده کنند.در صورتی‌ که وینسترول خوراکی به صورت قرص دارای نیمه عمر کمتری می‌باشد و‌ خانم ها اغلب مایل به استفاده از قرص های وینسترل هستند.دوز مصرفی روزانه شما هرچقدر که باشد میتوانید حتی در طول روز آن را به چند دوز کوچکتر هم تقسیم کنید.
کاملا مشخص شده است که ورزشکاران مرد دارای ظرفیت بیشتری برای دریافت مقادیر بالاتر وینسترول نسبت به زنان دارند.حداکثر یک دوره ۸ هفته ای‌ برای مردان توصیه میشود.دوره بیشتر از ۸ هفته ممکن است خطر آسیب به کبد را افزایش دهد.برای دستیابی به نتایج قابل قبول برای مردان مصرف روزانه ۵۰ میلی‌گرم کافی‌ و مناسب می‌باشد.برای بدن سازان و بیشتر برای کسانی‌ که بدن ساز مسابقه ای‌ هستند مشخص شده است که در ۱-۲ هفته پایانی دوره افزایش مصرف وینسترول میتواند کارایی بیشتری را نیز داشته باشد.مصرف بیشتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در روز و بیشتر از ۲ هفته میتواند منجر به آسیب بدنی شود و توصیه نمیگردد.

چگونه دوره مصرف وینسترول خود را شروع کنیم

بسیاری از افراد از دوز های مصرفی بسیار متنوعی استفاده میکنند و استفاده از این استروئید ها معمولا بستگی به نوع استروئید انتخابی دارد به طوری که برخی‌ حتی در دوره های خود تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم در هفته نیز مصرف دارند.اما به هر حال در مورد وینسترول این موضوع متفاوت می‌باشد.دوز مصرفی برای وینسترول نسبتا کم و پایدار می‌باشد.برای زنان مصرف حداکثر روزانه ۲۰ میلی‌گرم در نظر گرفته شده است و برای مردان مصرف روزانه حداکثر ۱۰۰ میلی‌گرم مشخص شده است.این میزان دوز مصرفی برای افرادی که تنها به منظور افزایش عملکرد ورزشی خود از وینسترول استفاده میکنند پایین تر می‌باشد.در صورت مصرف همراه دیگر استروئید ها نظیر آوادور مقادیر حتی پایین تر هم خواهد آمد.
بدن سازان مسابقه ای معمولا ترجیح میدهند وینسترول را به صورت تکی‌ در دوره خود استفاده کنند.به این خاطر که مزیت های چربی‌ سوزی آن بسیار بیشتر و قویتر از مزیت های افزایش حجم آن می‌باشد.البته لازم به ذکر است که یک دوره معمولی‌ استفاده از وینسترول به صورت مصرف روزانه ۵۰ میلی‌گرم به مدت هفت هفته می‌باشد اما برخی‌ از افراد شاید بخواهند در کل طول دوره خود روزانه ۱۰۰ میلی‌ گرم استفاده کنند.اما مصرف دوز های بالا ممکن است مضراتی را نیز داشته باشد.مصرف دوزهای بالای وینسترول میتواند روی بدن فشار زیادی را وارد کند.به این خاطر که میتواند کبد را بیش از حد تحت تاثیر قرار دهد.
با این وجود اگر طول دوره کوتاه باشد و تنها از وینسترول در دوره استفاده شود مصرف دوز های بالای آن میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.استفاده از وینسترل به مقدار ۱۰۰ میلی‌گرم روزانه در یک دوره ۲ هفته ای‌ قبل از شروع مسابقات میتواند بسیار کارامد باشد و معمولا تاثیرات جانبی بسیار خفیف یا اصلا تاثیرات جانبی هم ندارد.
وینسترول معمولا به نام استانوزولول هم شهرت دارد و توسط بدن سازان مسابقه ای به میزان ۵۰ میلی‌گرم در روز به مدت شش هفته استفاده میشود و بعد از آن ۱۴ روز مانده به آغاز مسابقات میزان مصرف آن را روزانه به ۱۰۰ میلی‌گرم افزایش میدهند.این فرایند میتواند باعث بهبود فیزیک بدنی بدن ساز در مسابقات شود.
بر خلاف دیگر استروئیدها معمولا مصرف وینسترول در روز به دوز های پایین تا ۲۰-۲۵ میلی‌گرم می‌باشد.این میزان گرچه باعث بهبود فیزیک و حجم بدن میشود اما این تغییرات کم تا متوسط می‌باشد.برای یک دوره نرمال توصیه میشود از وینسترول در یک دوره شش هفته ای‌ به میزان روزانه ۵۰ میلی‌گرم استفاده شود.قابل ذکر است که این میزان دوز مصرفی باید توسط ورزشکار تعیین شود.

مصرف وینسترول همراه دیگر استروئید ها

گرچه ممکن است فکر کنید که استفاده از وینسترول به صورت تنها بهترین گزینه شما می‌باشد اما باید بگوئیم اشتباه می‌کنید.بر اساس تجربه و آزمایشات مختلف ثابت شده است که وینسترول زمانی‌ بهترین عملکرد خود را دارد که همراه دیگر استروئید ها مصرف شود.برخی‌ از استروئید های رایج که میتواند با وینسترول مصرف شود عبارتست از :
هورمون رشد انسانی‌
تستوسترن
آناوار
ترنبولون
آنادرول
دیانابول
پریموبولن
هالوتستین
تستوویرون

وینسترول معمولا با بسیاری از استروئید های دیگر به خوبی‌ سازگار می‌باشد.به طور مثال مصرف وینسترول و ترنبولون و تستوسترون برای بسیاری از افراد به خوبی‌ عمل کرده

تاثیرات ترنبولون استات


گرچه تاثیرات ترنبولون استات بسیار قابل تحسین می‌باشد اما در این بخش می‌خواهیم نگاهی‌ دقیق تر به تاثیرات ترنبولون استات در قالب عملیاتی داشته باشیم تا شما بتوانید یک مبنای خوب در مورد نحوه عملکرد آن به دست آورید.شما در این قسمت خواهید دید که استفاده از این استروئید هم در دوره حجم و در دوره کات بسیار ارزشمند می‌باشد اما اگر بخواهیم تنها یک گزینه‌ را انتخاب کنیم آن دوره کات خواهد بود.

در طول دوره کات روی کره زمین هیچ استروئید آنابولیکی را به ارزشمندی ترنبولون استات نخواهید یافت.هنگامی که بحث دوره کات و حفظ بافت‌های عضلانی به میان میاید ترنبولون استات یکی‌ از قوی‌ترین هورمون‌های آنابولیک می‌باشد.در طول دوره کات حفظ بافت‌های ماهیچه ای یکی‌ از اصلی‌‌ ترین اهداف می‌باشد.هدف کلی‌ نیز در دوره کات چربی‌ سوزی می‌باشد اما اگر شما در این دوره نتوانید ماهیچه‌های خود را حفظ کنید مسلما دوره شما موفقیت آمیز نام نخواهد گرفت.به هر حال شما برای چربی‌ روزی باید بیشتر آنچه کالری مصرف می‌کنید کالری بسوزانید و همین موضوع ماهیچه‌های شما را میتواند در خطر قرار دهد.همچنان که شما رژیم خود را ادامه میدهید و چربی‌ بیشتری میسوزانید ماهیچه‌های شما نیز شروع به کاهش حجم میکنند.این موضوع به خاطر این می‌باشد که بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مجبور به تجزیه ماهیچه‌ها میشود.اما یک رژیم موفق آن رژیمی‌ می‌باشد که در آن بدن بتواند از ذخایر چربی‌ برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده کند اما به دلیل غریزه بقا، بدن ترجیح میدهد به جای چربی‌‌ها ماهیچه‌ها را تجزیه کند.با استفاده از ترنبولون استات شما میتوانید اطمینان خاطر پیدا کنید که چنین چیزی رخ نخواهد داد و مطمئن خواهید بود که ماهیچه‌های شما حفظ و سرعت چربی‌ سوزی در بالا‌ترین حد ممکن خود حفظ خواهد شد.بهبود چربی‌ سوزی به دلیل قابلیت این استروئید در افزایش میزان متابولیسم بدن می‌باشد و همچنین به دلیل میل قوی اتصال به گیرنده‌های آندروژن میتواند تاثیر گذاری مستقیمی‌ روی افزایش چربی‌ سوزی داشته باشد.

حفظ بافت‌های ماهیچه ای و افزایش میزان چربی‌ سوزی تنها قابلیت‌های ترنبولون استات در دوره کات نمی‌باشد.این استروئید تاثیر قوی تری روی شرایط بدنی یک فرد نسبت به سایر استروئید‌ها دارد مخصوصا اشاره ما به تاثیرات بصری آن نظیر سفتی عضلات، تفکیک بیشتر عضلات و برجسته شدن قابل توجه رگ ها می‌باشد.نه تنها هیچ کدام از استروئید‌های دیگر در این زمینه نزدیک به ترنبولون نمی‌باشند بلکه شما هیچ دو استروئیدی را نیز پیدا نمی‌کنید که با قرار دادن آنها در کنار یکدیگر بتوانند به چنین ویژگی‌‌هایی برسند.

گرچه این استروئید در دوره کات دارای مزایای به شدت زیادی می‌باشد و معمولا مصرف آن برای بدن سازان مسابقه ای ضروری تلقی‌ میشود اما ترنبولون استات در دوره خارج از فصل مسابقات نیز دارای مزایای بسیار قابل توجهی‌ می‌باشد.هنگامی که ما در ابتدای مقاله در مورد همه کاره بودن این ترکیب هورمونی صحبت کردیم واقعا در این مورد جدی بودیم.در واقع تعداد بسیار محدودی از استروئید‌های آنابولیک وجود دارند که میتوانند همانند ترنبولون استات باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شوند.از آن مهم تر تاثیر ترنبولون استات در این زمینه نه تنها قدرتمند می‌باشد بلکه نسبت به سایر استروئید‌ها نیز این کار را تمیز تر انجام میدهد.این هورمون در واقع قادر به احتباس آب درون بدن نمی‌باشد این موضوع یعنی‌ اینکه هر گرم از وزنی که شما پس از مصرف این استروئید به دست خواهید آورد عضله‌ خالص خواهد بود.یکی‌ دیگر از قابلیت‌های آن نیز که دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد این است که به فرد در دوره حجم کمک می‌کند که بتواند میزان چربی‌ بدن خود را کنترل کند.برای یک افزایش حجم واقعی میزان کالری مصرفی شما باید کمی‌ از میزان کالری برای حفظ وزن کنونیتان بیشتر باشد.اینکه چقدر باید بیشتر از این میزان کالری مصرف کنیم برای هر فردی متفاوت می‌باشد و معمولا نیز بسیاری از افراد در این زمینه زیاده روی میکنند اما در کل این میزان افزایش کالری مختصر برای افزایش حجم ضروری می‌باشد.متاسفانه این افزایش کالری ضروری که برای حجم مورد نیاز می‌باشد میتواند میزان چربی‌ بدن را افزایش دهد اما با توجه به خاصیت افزایش دهنده میزان سرعت متابولیم حاصل از مصرف ترنبولون استات این میزان افزایش چربی‌ به حداقل خواهد رسید.البته این موضوع نباید باعث شود که شما هر آنچه دیدید مصرف کنید و بی‌ رویه تغذیه داشته باشید.در صورت مصرف بیش از حد کالری شما همچنان قادر به افزایش چربی‌ بدن خود خواهید بود.کسانی‌ که در دوره خارج از فصل مسابقات خود از ترنبولون استات استفاده میکنند می‌بایست چربی‌ کمتری نسبت به دیگر افرادی که مصرف نمیکنند به دست آورند.

جدایی از نوع اهداف مصرف این استروئید همه آنهایی که از ترنبولون استات استفاده میکنند خواهند دید که میزان استقامت عضلانی آنها به شکل بسیار قابل توجهی‌ افزایش خواهد یافت.این تاثیر در بین بسیاری از استروئید‌های آنابولیک رایج می‌باشد اما برای ترنبولون این تاثیر میتواند کمی‌ قوی تر نیز باشد.در این حالت عضلات شما دیگر به سرعت خسته نخواهند شد.گرچه برخی‌ از موارد نیز گزارش شده است که مصرف ترنبولون استات روی استقامت هوازی آنها تاثیر منفی‌ گذاشته است اما این موضوع نیز کاملا مرتبط به ویژگی‌‌های هر فردی می‌باشد و برای همه اینطور نیست.برخی‌ ممکن است پس از مصرف این استروئید استقامت هوازیشان دچار اختلال شود و برای دیگران ممکن است چنین چیزی رخ ندهد.جدایی از این تاثیر در کل میزان استقامت عضلانی افزایش خواهد یافت که نتیجه آن افزایش سرعت ریکاوری نیز می‌باشد.این موضوع بسیار مهم می‌باشد زیرا مقطع ریکاوری دقیقا زمانی‌ است که پیشرفت شما صورت می‌گیرد.گرچه باور این حقیقت برای بسیاری ممکن است ناخوشایند باشد اما باید بدانید که در واقع پیشرفت شما در باشگاه اتفاق نمی‌افتد.انجام تمرینات در واقع باعث تجزیه و ایجاد زخم‌های ریز روی عضلات شما میشود اما زمان ریکاوری می‌باشد که شما میتوانید نتیجه کار خود را دریافت کنید.با بهبود ریکاوری شما سریعتر و با کارایی بیشتری به حالت اولیه خود باز خواهید گشت.

همه کسانی‌ که از ترنبولون استات استفاده کرده‌اند همچنین بر این باور هستند که هیچ استروئیدی همانند آن نمی‌تواند باعث افزایش قدرت شود.کسانی‌ که از این استروئید در دوره حجم خود استفاده کرده‌اند متوجه افزایش قدرت بسیار زیاد خود شده‌اند.حتی با وجود مصرف کالری تنها به میزان حفظ وزن کنونی نیز افزایش قدرت رخ خواهد داد.در دوره کات و رژیم‌های کم کالری اگر این استروئید در همان اوایل شروع رژیم مورد استفاده قرار بگیرد میتواند به شکل متوسطی باعث افزایش قدرت شود.برای افرادی که به شدت خشک هستند و تفکیک عضلانی آنها در حد مسابقات می‌باشد باعث می‌شود که چنین افرادی بتوانند افزایش قدرت را با این استروئید تجربه کنند.دوباره باید بگوئیم که استفاده از این استروئید در بین بدن سازان مسابقه ای بسیار رایج می‌باشد.

ترنبولون استات

مشاوره افزایش و کاهش وزن 09100782312

ترنبولون استات یک استروئید آنابولیک به شدت قدرتمند می‌باشد و توسط بسیاری از ورزشکاران به عنوان قوی‌ترین استروئید آنابولیک در نظر گرفته میشود.این استروئید یکی‌ از پر کاربرد‌ترین استروئید‌های آنابولیک می‌باشد و مزایای آن چیزی فراتر از دیگر استروئید‌ها می‌باشد.در دنیای استروئید‌ها در مورد ترنبولون استات شایعات زیادی وجود دارد اما خوشبختانه ما در این مقاله این شایعات و دروغ‌ها را برطرف خواهیم کرد و به درک درستی‌ از این استروئید خواهیم رسید.

ترنبولون استات به طور رسمی‌ به عنوان یک استروئید آندروژنیک آنابولیک در درجه حیوانی طبقه بندی میشود.خود هورمون ترنبولون در ابتدا در اواخر دهه ۶۰ میلادی تولید شد و نوع استات آن با عنوان‌های فیناجت یا فیناجکت به فروش می‌رسید.اما این تنها ترکیب دارای ترنبولون نبود.یک هورمون مشابه به نام پارابولان در بازار‌های دارویی ورود پیدا کرد که توسط لابراتور‌های نگما از کشور فرانسه‌ تولید میشد.این نوع از ترنبولون دارای همان هورمون فعال مشابهی بود که فیناجت و فیناجکت نیز با آن تولید شده بودند و تنها در استر متصل به آن دارای تفاوت بودند.پارابولان حامل استر هگزاهیدروبنزیل کربونات طویل تری بود.

تولید کننده اصلی‌ محصولات ترنبولون استات یعنی‌ (Hoechst-Roussel) تولید نسخه حیوانی این استروئید را در اواخر دهه ۸۰ میلادی به پایان رساند.اما در طول آن زمان آنها قرص‌های فیناپلیکس (Finaplix) را معرفی‌ کردند.فیناپلیکس قرص‌های کوچک قابل کاشت زیر پوستی‌ بودند که حاوی ترکیبات فعال ترنبولون استات بود.این قرص‌ها قرار بود که قبل از کشتار دام‌ها برای افزایش حجم گوشت آنها مورد استفاده قرار بگیرند.استفاده از این قرص‌ها کاملا موفقیت آمیز بود و توانستند جای خود را کاملا در بازار تثبیت کنند.بسیاری از ورزشکارانی نیز که به دنبال افزایش عملکرد خود بودند نیز این محصول را تهیه کردند.

 

ویژگی‌‌ها و عملکرد ترنبولون استات

ترنبولون استات یک استروئید آندروژنیک آنابولیک ۱۹-نورتستوسترون می‌باشد.دسته بندی ۱۹-نورتستوسترون اشاره به تغییر ساختاری هورمون تستوسترون دارد که یعنی‌ این هورمون در جایگاه نوزدهم خود فاقد یک اتم کربن می‌باشد که این موضوع باعث شده است که ترنبولون استات با دوکا دورابولین (ناندرولون دکانوات) در یک طبقه بندی قرار بگیرند.در حقیقت خود هورمون ترنبولون شکل اصلاح شده هورمون ناندرولون می‌باشد.هورمون ترنبولون در کربن‌های ۹ و ۱۱ حامل یک پیوند دو گانه می‌باشد که همین موضوع متابولیسم آن را آهسته کرده است و میل اتصال به گیرنده‌های آندروژن را به شدت افزایش داده است و از ایجاد تغییر در آن جلوگیری می‌کند.نتیجه این تغییرات ترنبولون را به یکی‌ از قدرتمند‌ترین استروئید‌های آنابولیک تمام دوران تبدیل کرده است.ما تنها با مشاهده ربته بندی ساختاری آن به سادگی‌ خواهیم فهمید که این استروئید چه میزان قدرتمند می‌باشد.ترنبولون دارای رتبه آنابولیک ۵۰۰ و همچنین رتبه آندروژنیک ۵۰۰ می‌باشد.

فراتر از ساختار پایه این هورمون ترنبولون استات دارای یک استر کوتاه متصل به آن می‌باشد.استر متصل شده به منظور کنترل زمان آزاد سازی هورمون بعد از تزریق می‌باشد.با داشتن استر استات ترنبولون میتواند نیمه عمر فعالی‌ به مدت تقریبی ۲ روز داشته باشد.برخی‌ از اطلاعات نشان میدهند که زمان نیمه عمر فعال آن کمی‌ کمتر از ۳ روز می‌باشد پس بنابراین زمان نیمه عمر فعال آن چیزی بین ۴۸ ساعت تا کمی‌ کمتر از ۷۲ ساعت خواهد بود.این موضوع ترنبولون استات را تبدیل به یک استروئید سریع العمل می‌کند و برای اینکه در جریان خون میزان آن ثابت بماند تزریقات به نسبت فراوانی‌ می‌بایست انجام شود.

ترنبولون استات دارای چندین ویژگی‌ بسیار قدرتمند که در سایر استروئید‌های آنابولیک نیز رایج می‌باشد است.گرچه این ویژگی‌‌ها در بسیاری از استروئید‌های دیگر نیز مشترک می‌باشد اما از لحاظ قدرت و کارایی ترنبولون استات چیزی فراتر و بسیار قدرتمند تر از سایر استروئید‌ها می‌باشد.ترنبولون استات همچنین دارای یک ویژگی‌ می‌باشد که آن را نسبت به سایر استروئید‌ها کاملا جدا کرده است.

همانند دیگر استروئید‌های آنابولیک ترنبولون استات به شدت میتواند باعث افزایش سنتز پروتئین و احتباس نیتروژن در بافت‌های ماهیچه ای شود.سنتز پروتئین اشاره به میزان سرعت تولید پروتیین در هر سلول دارد.همانطور که میدانید پروتئین‌ها نیز اصلی‌‌ترین واحد‌های سازنده ماهیچه‌ها هستند.این اتفاق باعث خواهد شد که بدن در محیطی‌ آنابولیسم قرار بگیرد و همچنین هنگامی که بدن در معرض کمبود کالری قرار می‌گیرد باعث تشکیل یک اتمسفر حفاظتی قدرتمند خواهد شد.این اتفاق همچنین باعث بهبود چشم گیر و بی‌ نظیر میزان ریکاوری میشود.در مورد خاصیت احتباس نیتروژن نیز باید گفت که هرچه شما نیتروژن بیشتری را در بدن داشته باشید بدن شما بیشتر در محیطی‌ آنابولیک قرار خواهد گرفت.در مقابل هنگامی که میزان سطح نیتروژن در بدن کاهش پیدا می‌کند این اتفاق میتواند باعث ایجاد حالت کاتابولیسم یا از دست رفتن ماهیچه‌های بدن شود.همه این اتفاقات به این دلیل می‌باشد که بافت‌های عضلانی ما تقریبا شامل ۱۶% نیتروژن در خود هستند.گرچه این مقدار زیاد نمی‌باشد اما همین میزان نیز برای ایجاد تفاوت‌های بسیار بزرگ کفایت می‌کند.با بهبود میزان احتباس نیتروژن در بدن اتمسفر آنابولیک درون بدن به شدت بهبود پیدا می‌کند، ماهیچه‌ها حفظ خواهند شد و میزان ریکاوری نیز به شدت بهبود پیدا خواهد کرد.

همانند بسیاری از استروئید‌های آنابولیکی دیگر ترنبولون استات قابلیت افزایش قابل توجه فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) را در بدن دارا می‌باشد.(IGF-1) یک هورمون طبیعی و قدرتمند بر پایه پروتئین می‌باشد که به شدت آنابولیک می‌باشد و برای ریکاوری و بازسازی دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و همچنین تقریبا میتواند روی تمام سلول‌های بدن تاثیر بگذارد.(IGF-1) در بافت‌های ماهیچه ای، لیگامنت‌ها و تاندون ها، غضروف ها، سیستم اعصاب مرکزی و سیستم ریه‌ها دارای نقش‌هایی می‌باشد.تعداد بسیار اندکی‌ از استروئید‌های آنابولیک وجود دارند که میتوانند نظیر ترنبولون استات باعث ارتقا سطح (IGF-1) شوند.